In Kenia leven meer dan 250.000 kinderen op straat, waarvan meer dan 60.000 in Nairobi. Ook in Dagoretti Corner, in het westen van Nairobi, lokt de armoede veel kinderen de straat op. Ze staan bekend als ‘chokoraa’; een bijnaam die van ‘garbage-eters’ is afgeleid, omdat de kinderen – de meesten van hen zijn jongens – overleven door in andermans afval naar voedsel te zoeken.

In 2016 hebben wij de Levozy Self Help Group geholpen bij de opzet van een beleids- en ondernemingsplan voor hun kleine trainingscentrum in Dagoretti. Hier wordt straatkinderen en school drop-outs onderwijs en gezondheidszorg geboden. Ook hebben we de kosten voor bouwmaterialen, gereedschappen en geschoolde arbeiders betaald om het schooltje op te knappen.
De oude verroeste golfplaten hebben plaats gemaakt voor een ‘echt’ gebouwtje met een fundering, dak, wanden, ramen en deuren en schoolmeubilair. Een groot succes waarbij onze donatie goed en zorgvuldig is besteed en door de Levozy SGH keurig verantwoord!

De resultaten zijn zeer veelbelovend en daarom vinden wij het de hoogste tijd om de capaciteit van dit kleine centrum voor beroepsopleidingen uit te breiden! Daarvoor willen we graag extra machines en gereedschappen ter beschikking stellen zodat een grotere groep straatkinderen geholpen kan worden een ambacht te leren.

Lees meer over dit project!

old and new structure